Direct naar artikelinhoud

Travelbird vraagt uitstel van betaling aan

Travelbird heeft woensdag de verkoop van online reisaanbiedingen stopgezet en uitstel van betaling aangevraagd.

Het kantoor van Travelbird op de KeizersgrachtBeeld Google Streetview

Ondanks dat het Amsterdamse bedrijf, met 310 medewerkers, sinds dit jaar winstgevend is, heeft het naar eigen zeggen een betalingsachterstand opgelopen bij grote aanbieders. 

Klanten die nog met Travelbird op reis gaan, moeten nu een beroep doe op de SGR-garantie om geld terug te krijgen. 

Vorige week werden de eerste scheuren bij het bedrijf al zichtbaar. De Consumentenbond kreeg verschillende klachten binnen van klanten van Travelbird. Zij zouden hun hotel niet binnenkomen omdat de reisorganisatie niet bleek te hebben betaald. 

Travelbird liet toen weten interdaad een betalingsvertraging hebben, maar dat de problemen eind deze maand nog zouden worden opgelost. 

Lees ook: Klanten Travelbird staan voor dichte hoteldeur

Tip Het Parool

Heb je een nieuwstip of nieuwsfoto? Voeg ons toe op Whatsapp. Liever mailen of anoniem tippen? Bekijk hier hoe dat kan.